fbpx

Μεταπτυχιακή φοιτήτρια του CIIM εξηγεί γιατί το μεταπτυχιακό είναι απαραίτητο στους εκπαιδευτικούς!

Η Χάρις Σωκράτους είναι απόφοιτη μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Cyprus International Institute of Management (CIIM). Θεωρεί πως το μεταπτυχιακό της στην Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση στο CIIM τη γέμισε με εμπειρίες και γνώσεις την περασμένη ακαδημαϊκή χρονιά (2015-2016).

Προηγουμένως, είχε αποφοιτήσει από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής-Προδημοτική Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Κύπρου (το 2003).

Έχει δουλέψει από το 2005 σε Δημόσια Νηπιαγωγεία των επαρχιών Πάφου, Λάρνακας και Λευκωσίας. Τα τελευταία τρία χρόνια είναι διορισμένη στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Δευτεράς.

Δες όσα μας είπε για την επιλογή του μεταπτυχιακού της στο CIIM:

 

dsc_9749

1
Γεια σου Χάρις. Αρχικά θέλεις να μας πεις τους λόγους που σε έκαναν να επιλέξεις τη σπουδή MSc Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση στο CIIM;

Γεια σου Εύη μου. Καταρχάς ευχαριστώ το StudentLife για την ευκαιρία που μου δίνει να μιλήσω για τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο CIIM. Το πρόγραμμα MSc Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση, μου διεύρυνε τους ορίζοντες και μου πρόσφερε τόσα πολλά – τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Μέσα από την εμπειρία μου στα διάφορα σχολεία ως νηπιαγωγός τα τελευταία 12 χρόνια, και ζώντας συγκεκριμένες καταστάσεις με οργάνωση και διοίκηση της κάθε σχολικής μονάδας, από τα πρώτα χρόνια εργασίας μου, ένιωσα έντονη την επιθυμία να αποκτήσω περισσότερες γνώσεις σχετικές με το θέμα της εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.

Σε συζητήσεις που είχα με διευθύντριες Νηπιαγωγείων, αλλά και Δημοτικών τις θαύμαζα για τις ηγετικές τους ικανότητες.

Αντιλήφθηκα ότι ακόμη και οι εκ φύσεως ηγέτες δεν είναι αποτελεσματικοί εάν δεν οργανώσουν τις δεξιότητες και τις ικανότητες τους και αν δεν αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις.

Συνεπώς, το μεταπτυχιακό στην εκπαιδευτική ηγεσία και εκπαίδευση κρίνεται απαραίτητο για όποιον επιδιώκει να επιτελέσει διοικητικό έργο.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, αποφάσισα ότι είχε έρθει η στιγμή να αποκτήσω και εγώ με τη σειρά μου περαιτέρω γνώσεις για το θέμα που τόσο πολύ με ενδιέφερε. Ακολούθως έκανα μια εκτενή έρευνα των σχετικών μεταπτυχιακών προγραμμάτων που υπήρχαν στα διάφορα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα Κύπρου, Ελλάδας, Αγγλίας και αποφάσισα ότι αυτό που θα μου πρόσφερε μια πολύπλευρη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση γύρω από το θέμα ήταν το MSc Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση στο CIIM.

Σε αυτήν την επιλογή μου, καθοριστικό ρόλο έπαιξαν το εξαιρετικά προσοντούχο ακαδημαϊκό προσωπικό του CIIM, τα μαθήματα του προγράμματος, ο τρόπος διεξαγωγής τους και τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό οι συνομιλίες με προηγούμενους φοιτητές του CIIM. Συμπωματικά, ενώ ετοίμαζα την αίτηση μου για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα, έφτασε στο σχολείο όπου δούλευα σχετικό έντυπο, το οποίο ενημέρωνε για υποτροφίες του CIIM για τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα ένα εκ των οποίων ήταν και αυτό της MSc Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση.

Έκανα την αίτηση και επιλέχθηκα για μερική υποτροφία. Ένα χρόνο μετά, η απόφαση μoυ αυτή με γέμισε με γνώσεις και εφόδια. Νιώθω ευλογημένη που αποτελώ και εγώ μέλος της οικογένειας του CIIM.

2
Ποια είναι η πιο αξέχαστη εμπειρία που έζησες κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού σου; Γιατί τη θυμάσαι;

Μου είναι δύσκολο να επιλέξω κάτι συγκεκριμένο. Κάθε μέρα στο CIIM ήταν μια εμπειρία ζωής. Η καθημερινή τριβή με τους ακαδημαϊκούς, τους συμφοιτητές και όλο το προσωπικό του CIIM, μου έδωσαν απλόχερα μοναδικές αξέχαστες εμπειρίες η πλειονότητα των οποίων μου άφησε ανεπανάληπτες αναμνήσεις. Έμαθα από όλους κάτι το οποίο θα με συντροφεύει για πάντα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που θεωρώ το χρόνο αυτό που πέρασα στο CIIM ως τον πιο “κερδοφόρο” της ζωής μου – όχι μόνο λόγω των γνώσεων που αποκόμισα, αλλά και λόγω των εμπειριών.

3
Μιας και οι ώρες των μαθημάτων στο CIIM είναι απογευματινές, πόσο σε βοήθησαν στην καθημερινότητα σου;

Ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων είναι τέτοιος ο οποίος δεν δυσκολεύει ιδιαιτέρα τον φοιτητή/τρια. Καταρχάς, είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δίνει την ευχέρεια ολοκλήρωσης του σε ένα ή δυο χρόνια. Επέλεξα την πλήρη φοίτηση και δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα.

Κατά δεύτερον, ο τρόπος με τον οποίο διεξάγονται τα μαθήματα είναι πολύ βοηθητικός. Το γεγονός ότι το κάθε μάθημα προσφέρεται αυτόνομο και όχι σε συνδυασμό με άλλα, βοηθά πολύ τους φοιτητές στην οργάνωση της σκέψης και άρα της μελέτης τους.

Γίνεται η παράδοση των διαλέξεων για το κάθε μάθημα, ακολούθως υπάρχει αρκετό χρονικό περιθώριο για την προετοιμασία του φοιτητή για την εξέταση ή την εργασία (ανάλογα των απαιτήσεων του κάθε μαθήματος). Με σωστή οργάνωση από μέρους του φοιτητή και με την στήριξη που υπάρχει από το CIIM προς τους φοιτητές του, η ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού Εκπαιδευτικής Ηγεσίας & Διοίκησης (και οποιουδήποτε άλλου προγράμματος) δεν πρέπει να αγχώνει τον οποιοδήποτε επιθυμεί να το παρακολουθήσει.

4
Θεωρείς το μεταπτυχιακό που απέκτησες ως ένα από τα «δυνατά χαρτιά» στην εκπαίδευση; Γιατί;

Αδιαμφισβήτητα θεωρώ πως αποτελεί ένα από τα πιο “δυνατά χαρτιά”. Στον τομέα την εκπαίδευσης, οι διοικητικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για αποτελεσματικότητα, τόσο σε επίπεδο διδασκαλίας στην τάξη, όσο και σε επίπεδο διοίκησης του εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού της κάθε σχολικής μονάδας. Ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων με τους οποίους είχα την χαρά να συνεργαστώ ή να παρακολουθήσω σεμινάρια και θαυμάζω το έργο τους, είναι απόφοιτοι του CIIM.

Αυτό αποδεικνύει πως το μεταπτυχιακό MSc Εκπαιδευτική Ηγεσία & Διοίκηση στο CIIM προσφέρει στην κοινωνία και στο χώρο της εκπαίδευσης τα μέγιστα.

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ στα λόγια του John F. Kennedy ο οποίος πολύ ορθά κατ’ εμένα θεωρεί ότι “Ηγεσία και Μάθηση είναι απαραίτητες η μία για την άλλη“!

5
Τι θα συμβούλευες μια φοιτήτρια που σπουδάζει Προδημοτική εκπαίδευση και προβληματίζεται για τη μελλοντική της εργοδότηση; Είναι αναγκαίο το μεταπτυχιακό;

Ένα μεταπτυχιακό ανοίγει το πνεύμα του ανθρώπου και διευρύνει τους ορίζοντες τόσο προσωπικούς όσο και επαγγελματικούς.

Στις μέρες μας με τον ανταγωνισμό που υπάρχει και τις ελάχιστες ευκαιρίες εργοδότησης στον τομέα της εκπαίδευσης, ένα μεταπτυχιακό όχι μόνο είναι απαραίτητο, αλλά επιβάλλεται.

Στην Προδημοτική εκπαίδευση, όπου πολλά νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και η νηπιαγωγός καλείται εκτός από το εκπαιδευτικό της έργο να ασκεί και καθήκοντα οργάνωσης, ένα μεταπτυχιακό σχετικό με την ηγεσία και διοίκηση θα είναι ότι ακριβώς χρειάζεται προκειμένου να ανταπεξέλθει σωστά στα καθήκοντα της.

6
Τέλος, πώς βλέπεις τον εαυτό σου σε λίγα χρόνια, αξιοποιώντας αυτό το μεταπτυχιακό σου; Ποιοι είναι οι στόχοι και προσδοκίες σου;

Στα αμέσως επόμενα χρόνια θέλω να θέσω σε εφαρμογή όλα όσα έμαθα και με σωστό προγραμματισμό, οργάνωση και συνεργασία θα προσφέρουν τα μέγιστα στη εκπαίδευση των εκάστοτε μαθητών μου. Μεταγενέστερα, όνειρο μου είναι να μπορώ να διοικώ ένα πρότυπο νηπιαγωγείο όσο αφορά την εκπαιδευτική οργάνωση και διοίκηση του.

Παράλληλα θα ήθελα να εφαρμόσω ένα σύστημα διοίκησης στα νηπιαγωγεία, τέτοιο ώστε οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται με χαρά και ζήλο. Για τους μαθητές θα ήθελα να δημιουργήσω ένα σχολείο όπως αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο Oscar Wilde, που θα είναι τόσο όμορφο και “τιμωρία” για τους απειθάρχητους μαθητές θα είναι ο αποκλεισμός τους από αυτό την επόμενη μέρα.

Εύχομαι και ελπίζω στην προσπάθεια μου αυτή, να συναντήσω άτομα που  θα με στηρίξουν και θα συνεργαστούμε με σκοπό μια καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά μας!

Ευχαριστούμε τη Χάρις για όσα μας είπε στη συνέντευξη της και της ευχόμαστε να πετύχει όλους τους στόχους της 🙂

 

Follow Us

45,341FansLike
11,539FollowersFollow
17,500FollowersFollow
1,070SubscribersSubscribe

Trending